Sunday, April 11, 2010

Bersama Tersembunyi

Pernahkan rasa itu pergi
Dimanakah ia sembunyi
Bila malam pergi kemanakah ianya
Apakah menanti mentari dan bulan menari
Diiringi bintang berkelap-kerlip menyatakan dirinya yang cantik
Meskipun pelangi tak mungkin menampakkan diri
Karena malam lebih memilih bintang
Tetapi aku lebih memilih larut dalam kata-kata tak berbunyi
Mengejar ia yang sembunyi
Dalam bentangan sajadah
Penuh harapan dan penuh pinta
Agar aku bersamanya di tempat yang tersembunyi

Sekiranya waktu adalah kawan
Aku memintanya atas nama persahabatan tuk kembali
Dimana aku ada di titik awal
Dimana nafas pertama tertarik
Dimana pilihanku belum tertulis
Tetapi...
Untuk apa aku kembali
Untuk apa aku menyesali
Panah telah terlepas dari busurnya
Dan aku bersama dengan yang tersembunyi

No comments:

Post a Comment

Bahasa Merdu - Puisi Cinta

Bahasa Merdu - Pidato